lördag 21 juli 2012

Miss Perus homo-hat

Jag skrev nyligen en kommentar på facebook angående ett citat om kvinnors bröst: "Jag har aldrig sett någon intelligens i brösten, däremot många stor och småbröstade intelligenta kvinnor:-) (Sedan tror jag på det sista påståendet att många män blir fördummade av djupa urringningar... )"
Jag glömde tillägga att det samma gäller ointelligenta kvinnor...

Nyligen framkom det i aftonbladet att Miss Peru, Cindy Mejia, tror att man blir homosexuell om man inte har någon pappa hemma i familjen utan bara uppfostras av sin mamma och systrar (som om inte tjejer kan vara homosexuella...). Detta tyder på djup okunskap om vad homosexualitet är för något och borde inte finnas hos en person som representerar ett land.


Jag är tyvärr inte förvånad, eftersom Peru är katolskt, och en av de som reagerade starkt mot detta uttalande är den latino-pop sjungande Ricky Martin, som jag skrev om på min engelska blogg.

Han blev i höstas utsatt för ett annat påhopp för sin homosexualitets skull i Honduras där pingstkyrkan och Honduras katolska parlament (spansk youtube-länk) beslöt att förbjuda honom att uppträda i landet på grund av sin sexualitet och sin utmanande dans. Mr Martin vet vad det betyder att bli diskriminerad.


Miss Peru skulle tänka sig för lite mer innan hon gör ett sådant uttalande som hela världen lyssnar på.
Hon får gärna säga "Jag vill inte homosexuella barn", det förstår jag. Då skulle jag inte reagera (det skulle inte jag heller vilja ha, men blir de det så stödjer jag dem ändå...), men att vara så diskriminerande-Det kan jag inte köpa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar