måndag 21 januari 2013

Bröstfixerad sverigedemokrat

I tidningarna idag står det om en Sverigedemokrat som har dömts (fått ett strafföreläggande) för att ha tafsat på en kvinnas bröst i ett badhus. Han säger följande, enligt Expo:

– "Jag tycker att det blev snett alltihop. Jag tycker att jag är orättvist dömd. Det som hände var att jag simmade på badet. Hon och jag kom samtidigt in i kaklet. Jag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora"

Det finns två infallsvinklar man kan ha när man skriver om detta:
1 Sverigedemokraterna igen...
2 Vilket äckel!

Sverigedemokraterna

Vad är det som gör att det är så många som gör brott mot människor i Sverigedemokraterna, jämfört med andra partier?

Tittar man på alla partier så finns det folk som gör någon typ av brott, och det var ju inte allt för länge sedan en minister fick gå för att hon inte hade betalt TV-avgiften och en annan hade haft svart städhjälp. Båda dessa brotten ser inte jag som så allvarliga (även om man inte skall lura staten på skattepengar så är det ingen som blir skadad eller kränkt).

Ser man däremot på Sverigedemokraterna så är det ofta det handlar om våldsbrott, till exempel att hota folk (några försvann från partitoppen pga det), misshandel, och nu detta bristen på respekt för en annans kropp.

Anledningen att dessa brott sker så mycket oftare i Sverigedemokraterna än i de andra pariterna tror jag är partiets bakgrund- de nazistiska, fiascistiska och främlingsfientliga "idiot-ologierna" drar till sig folk med dålig utbildning som trivs i kretsar där man kan försöka lyfta upp sitt eget ego genom att trycka ner andra (även om de andra har kämpat så mycket mer för att skaffa sig en utbildning för att kunna få jobb). Det hjälper inte att ledningen försöker tvätta bort lite av det smutsigaste byket (som får andra uppgifter i anslutning till partiet), för det finns många kvar på gräsrotsnivå. Så länge resten av svenskarna inte ser det så är risken stor att Sverigedemokraterna blir större och större... Jag ser stora likheter med 30-talets Tyskland och hur Hitler kom till makten.

Vilket äckel!

Vad annars kan man säga om en sådan person. Hade jag varit kvinnan hade jag smällt till honom direkt, sedan anmält honom. Hans ålder spelar ingen roll. Att han sedan har mage att säga att han gjorde det två gånger för de var så stora...

Undrar vad han hade gjort om någon klämt honom mellan benen, och sedan sagt: "Jag såg inget där, så jag skulle bara kolla om det saknades något"...

Min sambo råkade ut för en liknande person på T-centralen för flera år sedan. En alkis som gick runt och tog på alla kvinnors bröst. Alla skrev usch, men ingen gjorde något. Min sambo stod där och tittade, och såg att han närmade sig henne. Hon tänkte "kommer han nära mig smäller jag till honom." Han kom mot henne och lyfte händerna... Hon drämde till i huvudet på honom och sprang. Det är rätta takter mot ett sådant svin, men jag undrar varför ingen annan reagerade och försökte stoppa honom på T-centralen.

Bra i alla fall att Sverigedemokraternas gruppledare förstår vad det handlar om och vill stänga av svinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar