söndag 8 juli 2012

Sd-dödshot på ministrar

Om en elev hotar en lärare så händer inte så mycket, inte ens om eleven biter sin lärare, bara hon är under 15 år. Nu pratar jag om en ungdom. Jag accepterar det inte, men samtidigt så måste man gå vidare.

Vad kan man då kräva av en vuxen politiker? Får de mordhota för att sedan säga "Förlåt, sa nog lite för mycket" och så är allt lugnt? Det anser inte jag, men det är vad den Sverigedemokratiska vice ordföranden i Hörby, Ronny Esbjörnsson har gjort (läs denna länk för alla uttalanden):

Förstora bilden för att läsa en del av vad han sa.


Vad skriver tidningarna om detta?

Efter att ha sökt på de stora tidningarna så hittade jag bara denna nyhet i två tidningar (länkade ovanför bilden), och det var DN och Nyheter24.
Varför skriver inte de andra tidningarna något?
Jag anser att det är av yttersta vikt att denna typen av idiotiska farliga påhopp skrivs i alla tidningar så att alla har en chans att läsa dem. Det avskräcker då folk till att rösta på personer som inte är kompetenta att vara med i ledande befattningar. (Gäller givetvis alla partiers klavertramp.)



Hur konstiga är Sd?

Interasistmen.se skriver att ordföranden i Hörby hade pratat med Esbjörnsson, och han hade inte "vetat vad han gjorde" Jag kan inte förstå mig på dem.
Först att ens lägga ut hot på nätet så, det vet varenda unge att det är det lättaste sättet att hitta bevis. Mycket korkat, även om han "bara skulle leka tuff"
För det andra, hur kan inte ordföranden ta kraftigt avstånd från uttalandena och kontakta moderaterna i kommunen för att be om ursäkt?
För det tredje, varför har inte partiets ledning gjort något-tex repressalier mot honom eller ringa till regeringskansliet och be om ursäkt för en omogen kommunpolitiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar