måndag 9 juli 2012

Bye bye friends, hello Malmö

Jag skulle föredragit Stockholm, vilket jag skrev här, men som jag skrev i slutet- Nu är beslutet taget och då gäller det att vi alla stödjer det så att tävlingen blir så bra som möjligt så att den genererar så mycket bra reklam för Sverige som möjligt!

När jag läser i tidningen idag att beslutet även var ekonomiskt, och vilka summor det handlade om 400 miljoner kronor till en halv miljard! Det skall vi inte behöva lägga ner på ett sådant evenemang.

Då är valet att ha tävlingen i en mindre arena och utnyttja tekniken för att få bättre effekter en stor vinst!

Jag ser även en stor vinst i att försöka få ett bättre ansikte för Malmö, för jag har sett så många rasistiska kommentarer efter detta beslut-bland annat på mitt blogginlägg jag länkade på översta raden där man tycker det är ok att "invandrarna skjuter varandra" fast jag påpekat att det är en "svensk" som skjuter invandrare. "Bra" säger en del då till mig även rakt i ansiktet på mig.

Detta kan ge en vinst mot rasisterna (om inte de börjar förstöra ännu mer för att kunna skylla på invandrarna... det har hänt förr!)

Go Malmö!!!


(...och att några kommer att sova i Köpenhamn, vad gör det, vi skall väl samarbeta för ett enat Europa!)

2 kommentarer:

  1. Nej fyfan, dålig marknadsföring för Sverige. Hade hellre sett att det blev av i Norrland, där har dem iaf vacker natur att erbjuda.

    SvaraRadera
  2. Exakt Harald, framför allt rasisterna försöker solka ner Malmös ansikte och överdriver allt. Ca 70 procent av Malmös befolkning är födda i Sverige, resten kommer från hela världen. Men rasisterna försöker sprida helt andra uppgifter och enbart negativa bilder.

    Detta kommer vara bra marknadsföring av Sverige och troligen en vinst mot rasisterna som nu är sura. Malmö ska stärka Sveriges rykte!

    SvaraRadera